Деконструкція. Наша революція чекає на справжніх митців

Я дуже люблю і часто повторюю цю фразу Бердяєва: «Російську революцію зробили троє – Гоголь, Достоєвський і Лев Толстой». Тобто, не Троцький, не Ленін і не Сталін. Мені в дитинстві доводилося (по-аматорські) мати справу з вибуховими речовинами, і тому я обома руками (слава Богу, не відірвало), голосую за Бердяєва: культура має більший руйнівний потенціал, ніж тринітротолуол. Розуміючи це, Ленін і Сталін репресували видатних поетів.

Сталін, коли наказав розстріляти Мандельштама, вище оцінив його поетичний геній, ніж плакальщики, які вважають поета невинною жертвою. Великий поет – велика небезпека. Нині літераторів не ув’язнюють. Не тому, що влада краща, а тому, що пишуть слабше, не небезпечно.

Проте, в ХХ столітті сталося те, про що не здогадувався Бердяєв: поки митці творили революцію, тирани творили велике мистецтво, куди там митцям! Не з фарби, не з глини, вони будували нову неймовірну естетику і небачені образи з вогню і крові, вони кидали на полотно історії мільйонні маси для грандіозних інсталяцій, вони складали долі народів в трагічні сюжети; і то було не голе адміністрування, а художня творчість.

Кафка – абсурдист? - Жалюгідний памфлетист! Погляньмо, як Сталін вибудовував долі соратників, як він переплітав симуляцію та екзистенцію. Ви не зможете дати визначення фашизму якщо забудете, що це в першу чергу стиль, що з кісток будувалася вежа до неба, створеного з льоду. Як тільки історичні ревізіоністи доведуть, що есесівці не спалювали євреїв в пічках, чорна магія свастики зникне.

Але найбільше мені до вподоби весела поетика Хрущова. Після проголошеної генсеком відлиги, на поверхню повилазили комсомольські поети та художники-авангардисти, всі ті жалюгідні епігони, яких Микита Сергійович з властивим йому добрим селянським гумором називав «підарасами». Вони розмістили виставку абстрактних картин в Манежі. Хрущов ознайомився, і наказав знести все це бульдозерами. Це був дзенський жарт – послання прийдешнім поколінням мистецтвознавців. Він розумів: мистецтво 20 століття починалося з деконструкції форми, а в його, хрущовські, часи, на початку доби постмодернізму, вже практикувало деконструкцію змісту; відповідно, наступним кроком мала бути деконструкція самого витвору мистецтва.

Ми осягаємо мистецтво в момент його знищення, яке само по собі має здійснюватися як художній акт. Цікаво те, що ми геть зовсім не пам’ятаємо тих манежних абстракціоністів, нам не цікаві їхні роботи, натомість бульдозерний акт Хрущова залишився в історії культури. Він і є справжнім естетичним вчинком. І навіть тоді, коли у слід за деконструкцією витвору ми, за логікою художнього розвитку, дійдемо до деконструкції творця, то і тут вже не будемо оригінальні. Бо що таке жалюгідне вбивство якого-небудь Леннона, чи самогубство Хемінгуея в порівнянні з досягненнями Луб’янки.

До речі, найближчої п’ятниці в салоні Братства на Грушевського 16 відбудеться Мистецька акція, присвячена пам’яті Микити Сергійовича Хрущова. Феєричний перформанс київських митців, презентація художнього напрямку «Арт-Деконструкція» або «Деструктивізм» та живописний слем. Початок о 19:00.

«Найкраще, що дитина може зробити зі своєю іграшкою – казав Гегель, - це зламати її». Додамо, що сучасні митці найкраще вчинять, якщо знищать свої роботи – утворять гігантський палімпсест для майбутніх тиранів.

Приходьте, разом ми будемо здійснювати деконструкцію картин і скульптур і ділитися один з одним враженнями осягнення їхнього змісту в момент знищення. І, можливо, нам поталанить і ми витворимо художню спільноту.

Ми з Вами любимо історію і любимо події. Є те, що Шпенглер, здається, називав «історичний такт». Здатність відчути сенс і дух історичної події, дух епохи, стиль. Причини народження, наприклад, Олександра Великого? Попадання батьківської хромосоми в материнську яйцеклітину? Туфта! Глибокі структурні зміни македонської економіки? Фігня! Загальний розклад еллінського рабовласницького суспільства? Не смішіть! Зорі вибудувались так, як не світили ніколи, Афіна тримала за руку Єлену, Господь полюбив цей плід. Все народжується не з умов, а з художньої необхідності.

Більше мистецтва, більше екзальтації, більше душевної напруги, і ті кілька чоловік, які мріють про велич, складуться у ракову клітину. Зникнуть обмеження до поділу і метастази хаотично і неконтрольовано проникнуть у тканини суспільства.

І тоді який-небудь очкарик напише: українську революцію зробили троє…

03 октября 13:41
:   Средняя оценка: Голосов: 0
РаспечататьОтправить другу
Комментировать  "Деконструкція. Наша революція чекає на справжніх митців"
Комментировать  "Деконструкція. Наша революція чекає на справжніх митців"
Читать правила
Читать правила
Имя*  
Ваш комментарий* 
 
Комментарии: 18    показать все | позитивные
Йогеш
19.10.2006 15:17:36
 
2Магнум: Спасибо за урл. Там нашел статью про любимую мной(пока издалека) Индию.
Очень понравилась.
http://politican.com.ua/1.php?rej=1&idm=42012&idr1=5&idr2=0&idr3=0&kv_m2=0&kreg=&aleng=1

С любовью,
не согласен согласен    Рейтинг: 0
 
Магнум
10.10.2006 14:40:27
 
Голимое гонево и полное дерьмо. см:http://politican.com.ua/index1.php статья "Невігласократия". Этот дешевый клоун даже не знает предмета, над которым пытается стебаться. Но у тупых и жлобов, с трудом осиливших начальную школу, вызывает строго позитив. Шариков,которого не превратили "назад" или вовремя не усыпили "гнилые" интеллигенты.
не согласен согласен    Рейтинг: 0
 
Юрій Дубленич, м. Львів
05.10.2006 21:51:42
 
Усе це снобістська дурня людини, яка не знає Бога. Хоча мова і образи досить непогані.
не согласен согласен    Рейтинг: 0
 
Простомолотов
05.10.2006 18:37:21
 
Корчинский, Димон,
я завтра, если не брешешь по поводу бульдозреного мероприятия, припрусь, посмотрю. Думаешь, на перформанс? Хренушки. Пасмарю, накроешь ли поляну. Твою хрень надо ж смотреть и читать тока под мухой, тока приняв на грудь.
Ваще, ты малаток. Но седни наваял не для украдинцев, а для маскалей. У наших нет чего деконструировать. Еси б была у нас ситуация философского парахода, ить некого было бы отпавлять на нем.
Димон, ты - вор, ты живешь за рассейский счет. И написал пра Рассею, СССР. Украйна-та причем?
не согласен согласен    Рейтинг: 0
 
КУМ
05.10.2006 8:02:46
 
Вот о чем должна была подумать унтерофицерская вдова, прежде чем высечь самоё себя.
не согласен согласен    Рейтинг: 0
 
Лев Толстой
04.10.2006 18:17:51
 
Корчинский подтверждает давнюю мысль Ленина о том, что интеллигенция - это говно нации. А если говно еще и лишено чувства юмора... Гавкайте громче, недоброжелатели!
не согласен согласен    Рейтинг: 0
 
Yurko
04.10.2006 15:18:14
 
Чергова класна стаття. дурним критиканам великий фак
не согласен согласен    Рейтинг: 0
 
Женя
04.10.2006 3:16:29
 
Чарльз Буковски элегантно вычленил второе состояние культуры, которая мнит себя авангардной и радикальной. «Художники и интеллектуалы – в основном, фуфло, самодовольно наслаждающееся благами общества, на которое они тявкают», - пишет он в своей книге «Почтовое отделение». Если мы проанализируем историю искусства за последние сто лет, то сможем убедиться – с 60-х и по сей день происходила невероятная трансформация: протест обретал черты игры в протест, уходил из реального в виртуальное, телевизионное, рекламное. Художника больше не интересовала идея протеста, но возбуждал его образ. Художник больше не спрашивал себя «чем является протест?», а задавался вопросом «как выглядит протест?».
не согласен согласен    Рейтинг: 1
 
Antykom
03.10.2006 21:47:17
 
Годі популяризувати цього негідника-провокатора!
не согласен согласен    Рейтинг: 4
 
loo
03.10.2006 21:34:44
 
Все и нечто!

Чи не варто було почати деконструкцію з цієї статті?
не согласен согласен    Рейтинг: 0
 
проходящий
03.10.2006 16:17:17
 
Приходьте, будемо здійснювати деконструкцію картин і скульптур і ділитися один з одним враженнями осягнення їхнього змісту в момент знищення. І, можливо, нам поталанить і ми витворимо художню спільноту.

По аналогії:
Приходьте, будемо здійснювати деконструкцію Корчинського і ділитися враженнями осягнення змісту Корчинського в момент його знищення. І, можливо, нам поталанить і ми витворимо спільноту без пустомудрих пустомель.
не согласен согласен    Рейтинг: 2
 
проходящий
03.10.2006 16:11:51
 
Вмпендрьож.
Намагання стати над всякими там різними художниками та прочими митцяи. Типа "...ми з Хрущовим, Гітлером та Гегелем... ...а не што нібудь как!"
І чого б ото я так пнувся щось сказати дуже вумне? Невже справді нема чого путнього сказати?
не согласен согласен    Рейтинг: 0
 
Корчинський
03.10.2006 15:19:51
 
Ви мені кричите браво Дмитре, а і далі пишу для вас таку хуйню, що навіть не зовсім добре розумію, що пишу.
не согласен согласен    Рейтинг: 1
 
Юрій
03.10.2006 15:09:49
 
Була колись така поганенька книжка, заголовок якої підходить до цього набридлого персонажа:"Чего же ты хочешь?".
не согласен согласен    Рейтинг: 1
 
03.10.2006 14:59:35
 
Тупо... Але унтерменшам подобається...
не согласен согласен    Рейтинг: 3
 
Сидір
03.10.2006 14:42:48
 
ТАК! Пане Дмитре! Це круто.
Дуже гарний текст. Шкода , що не довелось побачити й саму акцію...
Ще раз дікую за текст, за думки, за інтелект.
не согласен согласен    Рейтинг: 1
 
svidok
03.10.2006 14:33:54
 
Проповідь Дмитра Корчинського - щочетверга о 19:00, вул. Грушевського 16. Вхід вільний
не согласен согласен    Рейтинг: 0
 
Олег Нікішов
03.10.2006 14:25:37
 
Браво, Корчинський!
не согласен согласен    Рейтинг: 1
 
Комментировать  "Деконструкція. Наша революція чекає на справжніх митців"
Комментировать  "Деконструкція. Наша революція чекає на справжніх митців"
Обновлено: 06 июля 12:55
Жёлтые

weblog.com.ua bigmir)net TOP 100

Rambler's Top100
При любом использовании материалов и новостей сайта гиперссылка на Обозреватель обязательна. Редакция может не разделять точку зрения авторов статей и ответственности за содержание републицируемых материалов и новостей не несет.
© 2009 Интернет-холдинг «ОБОЗ.ua». Все права защищены.