19 червня 2003 року, під час прем‘єрства Віктора Януковича і президентства Леоніда Кучми Верховна Рада України ухвалила Закон Про основи національної безпеки України. Цей Закон сьогодні є чинним і визначальним для внутрішньої і зовнішньої політики держави.
У статті 8 цього Закону чорним по білому написано: «Основними напрямами державної політики з питань національної безпеки України є: забезпечення повноправної участі України в загальноєвропейській та регіональних системах колективної безпеки, набуття членства у Європейському Союзі та Організації Північноатлантичного договору».

За цей Закон проголосувала конституційна більшість народних депутатів України – аж 319. Тому Україні, щоб приєднатися до НАТО, вже й не потрібний референдум. Скажімо, більшість країн-засновниць НАТО (Франція, Бельгія, Італія, Нідерланди, Данія, Ісландія, Норвегія, Португалія, США) вступали до НАТО на підставі простого підпису президента чи прем‘єр-міністра і ратифікації парламентом відповідної угоди. При вступі не вимагалося жодних спеціальних законів та щодо НАТО, подібних до того, який уже діє в України.
На словах і керівник Партії регіонів Віктор Янукович, і лідер СДПУ(о) Віктор Медведчук не підтримують вступ України до НАТО. Янукович говорить, що вступати в НАТО треба тільки після затвердження відповідного рішення на референдумі. Партія Медведчука навіть почала збирати підписи для такого референдуму – в момент, коли антинатовські стереотипи ще не розвіялися.
Однак класики вчать оцінювати людей не за словом, а за ділом. Набуття членства в Організації Північноатлантичного договору підтримало рекордне число представників Партії регіонів – 41 із 46 народних депутатів (тобто майже 90%) (Див.: http://www.rada.gov.ua:8080/pls/radac_gs09/g_frack_list?ident=6615&krit=66).
Аналогічну підтримку вступу України до НАТО (за 90%) продемонструвала й СДПУ(о) - 34 з 37 депутатів від СДПУ(о) виявилися «за». Що особливо дивно на тлі їхніх сьогоднішніх протестів проти НАТО, які по-суті означають протест проти самих себе. Серед тих, хто підтримує вступ до НАТО, виявився актив «регіонів» - А. Клюєв, В. Рибак, В. Хара, І. Шкіря, В. Хомутиннік та ін. З боку СДПУ(о) вступ України до НАТО підтримали Григорій Суркіс, Леонід Кравчук, Тамара Прошкуратова, Ігор Шурма і т. д. – тобто теж фактично весь актив СДПУ(о).
Натомість, тодішня так звана проамериканська опозиція виявилася на диво антинатівською. Наприклад, з фракції БЮТ за закон проголосували всього лише 2 депутати з 18. «Нє вінаватая Я…» - могло б стати доречним гаслом для Януковича на цю виборчу кампанію. Прихильники лідера Партії регіонів могли б сказати, що Віктор Федорович просто не роз‘яснив своїй «проффесорській» фракції, що організація Північноатлантичного договору – це і є той самий страшний НАТО, яким з дитинства лякали всіх нас, а мешканців Донбасу, схоже, найбільше.
Все було б добре, якби не прикрі рецидиви. «Регіони» разом із соціал-демократами об‘єднаними майже в повному складі підтримали введення українських військ до Іраку. А ще 21 листопада 2002 року Верховна Рада прийняла Постанову «Про Рекомендації парламентських слухань про взаємовідносини та співробітництво України з НАТО». Тут уже абревіатура НАТО не ховається за підступною розшифровкою – Організація Північноатлантичного договору. У цій Постанові Верховна Рада підтримала «курс України на євроатлантичну інтеграцію, кінцевою метою якого є набуття повноправного членства в НАТО».
Прихильникам Януковича варто вчитатися в текст постанови: «Євроатлантична інтеграція України є суттєвим фактором зміцнення її національної безпеки, покликаним сприяти розвитку демократичних інститутів, громадянського суспільства, захисту прав і свобод людини, і, таким чином, відповідає життєво важливим інтересам Українського народу. Геостратегічне і геополітичне становище України як складника єдиного європейського простору визначає її місце в європейських справах, зумовлює вагому роль Української держави у створенні нової архітектури загальноконтинентальної безпеки, серцевиною якої покликана стати організація Північноатлантичного договору. Євроатлантична інтеграція України має на меті гарантувати її незалежність, територіальну цілісність, суспільний прогрес, запобігати виникненню нових загроз стабільності і безпеці на європейському континенті».
І цього разу регіони цинічно зрадили своїм дитячими фобіям з «агресивним блоком НАТО». За «набуття повноправного членства в НАТО» знову проголосувала більшість фракції регіоналів, і знову весь її актив – Клюєв, Богатирьова, Рибак, Ландик, Шкіря, і всі-всі. Така ж ситуація в СДПУ(о), де за «повноправне членство в НАТО» проголосували 90% відсотків фракції, включно з Нестором Шуфричем.
Слід наголосити, що самі по собі ці голосування, і особливо Закон про основи національної безпеки, створює в Україні необхідну правову базу для вступу до НАТО. Саме цей Закон є основоположним для визначення напрямків політики України у галузі безпеки.
Основи зовнішньої політики від 1993 року були прийняті постановою, що за статусом нижче Закону. Однак і в Основах зовнішньої політики відзначається, що Україна має сприяти «розбудові дієвої системи міжнародної регіональної безпеки та ефективному вирішенню проблем, пов'язаних з підтриманням військово-політичної стабільності на Європейському континенті та розвитком конструктивного і плідного міждержавного співробітництва в економічній, науково-технічній, культурній та гуманітарній галузях. Україна нарощуватиме рівень своєї участі в раді Північноатлантичного співробітництва та Північноатлантичній асамблеї. Україна сприятиме розвиткові тенденцій поступового трансформування цих інститутів в елементи нової системи загальноєвропейської безпеки. Перспективною метою української зовнішньої політики є членство України в Європейських Співтовариствах, а також інших західноєвропейських або загальноєвропейських структурах. Україна виступає за створення всеохоплюючих міжнародних систем універсальної та загальноєвропейської безпеки і вважає участь у них базовим компонентом своєї національної безпеки».
В Основах зовнішньої політики також сказано, що «пріоритетного значення набуває проблема створення загальноєвропейської структури безпеки на базі існуючих міжнародних інститутів, таких, як НБСЄ, РПАС, НАТО, ЗЄС. Безпосереднє та повне членство України в такій структурі створюватиме необхідні зовнішні гарантії її національної безпеки. З огляду на кардинальні зміни, які відбулися після розпаду СРСР, і які визначили сучасне геополітичне становище України, проголошений нею свого часу намір стати в майбутньому нейтральною та позаблоковою державою має бути адаптований до нових умов і не може вважатися перешкодою її повномасштабної участі у загальноєвропейській структурі безпеки».
Водночас, референдум про вступ до НАТО теоретично може бути, і не один. Однак, і до, і після, і в процесі цих референдумів закон діє і буде діяти, вимагаючи цілеспрямованої роботи державних органів на вступ України до НАТО. Прийняти інший Закон у цій сфері Верховна Рада, вочевидь, не спроможеться – ні цим складом, ні наступним.
Звичайно, усе це відбулося через кон‘юнктурні мотиви Януковича і Медведчука, які намагалися будь-що догодити попередньому режиму в його «прогинах» то на Захід, то на Схід. Кучма хотів «третій термін», і задля того, щоб догодити йому, Медведчук і Янукович –кожен у своїх інтересах, готові були приєднатися хоч до Ліги Арабських Держав. Іноді історія крутить діями людей, «як циган сонцем», часто проти їхньої волі. Важливий результат – кон‘юнктурність Віктора Медведчука і Віктора Януковича зіграла з ними злий жарт, однак допомогла зробити хорошу справу для безпеки українського народу – радикально наблизити Україну до НАТО.
Олександр Палій, для «Обозревателя»
| : | Средняя оценка: |
|
Ваш голос учтен | Голосов: 1 |
![]() ![]() |
|
29.03.2006 16:51:19 |
к посту от 11.03.06 16:33 наверное,в дурке на Фрунзе,103 и-нет установили.... | |
Андрей 11.03.2006 16:33:07 |
Бли-и-и-и-и-и-и-ин, Почитал комментарии и окончательно понял - У нас две Украины! Одна привыкшая мыслить реально (прошу всяких острословов не путать с конкретно :) ), а вторая впавшая в маразм с навязчивым состоянием типа "А-а-а-а-а!!!! Москали идут", "Срочно в НАТО, а то татаромонгольское иго затопчет" и т.п. и т.д..... Видно сезонное обострение повлеяло на то, что очень уж много последних (Ники, бени, марсиане.....) появилось! :) Тут мне недавно советовали типа ЧЕМОДАН, ВОКЗАЛ, РОССИЯ, так вот хочу в ответ посоветовать: ЧЕМОДАН, ВОКЗАЛ (а лучше аэропорт - быстрее), ЕВРОПА. Это наша земля, и всяким пиндосам и их прихлебателям мы ее не отдадим! И 101 раз повторяю, паны руссофобы, пора уже встречаться с мозгой!!!!!!!!!! А пока не встретились, останетесь: ВУЙКОДЕБИЛООБРАЗНЫМИДУПЛОДУМАМИ :))) | |
10.02.2006 13:26:19 |
ЛОРА- ТЫ ДУРА. Лора. | |
Ник 09.02.2006 16:02:50 |
Чтщ-тщ некоторые женщины (или агенты москвы)совсем одуреми. По умственному развитию ниже таракана. Только НАТО может спасти Украину от новой навалы татаро-монгольской орды во главе с современным чингизханом. | |
Харьковчанин 09.02.2006 12:56:08 |
Каков Поп,таков и приход! Кушнарева-в тюрьму! Янукович-голубой! | |
shan 09.02.2006 12:47:10 |
Надо вступать.Арабы по 5кг золота дают за каждого норвежца.немца ит пр. | |
Беня-Одесса 09.02.2006 10:33:12 |
! Янукович-гідна людина. (Свідома українка) -----------------------------------------Таки да! А еще он проФФесор, Апазицианер, пАлитик и страстный почитатель Анны Ахметовой! Во тупездень! | |
Беня-Одесса 09.02.2006 10:29:25 |
Мы не потянем, останемся с голой жопой. Ваш Царь- проамериканская продажная проститутка. (Лора) -----------------------------------------------Ну, за проститутку ты Лора помолчи потому, как видать сама из них будешь. Таки да! Ты видать Москву любишь на Тверской видать по вечерам прогуливалась так поезжай на заработки и в НАТО не вступай. | |
Владимир, Одесса 09.02.2006 9:27:52 |
Свідомій українці. "Янукович-гідна людина" - не согласен. Он говорит общими фразами и ни о чём. Типичный совок. А за статью автору - респект. Давно так не смеялся. Вообще, политические новости больше начали напоминать анекдоты :))) | |
Марсианин 09.02.2006 9:25:30 |
Для свідомої українки. Правильно родная! Именно благодаря Януковичу, Кучме и Вите Медведчуку мы теперь реально можем стать в один ряд с цивилизоваными европейскими станами, а не хлебать щи лаптем! | |
Лора 09.02.2006 2:58:57 |
НАТО - это половина нашего бюджета (взнос). Мы не потянем, останемся с голой жопой. Ваш Царь- проамериканская продажная проститутка. | |
Свідома українка 09.02.2006 2:55:19 |
Врятуй Боже,Україну від помаранчевої чуми, від бандерівсько-нацистської навали, врятуй зомбований народ, розплющ їм очі. Вони не бачать, що насувається біда! Янукович-гідна людина. | |
Ник 08.02.2006 18:53:14 |
Прекрасно, господин Палий! Таким образом выводите этих проституток из ПР и СДПУ(о)на чистую воду. народ должен знать за что держут его кумиры (прости им, Господи! Народ не может во всем сам разобраться ). | |
Политкоректный 08.02.2006 18:37:37 |
Ха коменты убрали. Повторю в той же Латвии заставляют учить латышский даже для получения выезда за границу, учат и сдают экзамены по15 раз пенсионеры, в паспорте написано чужой. Каким образом Вы хотите добиться тогоже уровня? Прибалты едут на заработки в Европу. Цены европейские. Откуда у нас на это деньги возьмут? Италия завозмущалась, когда газ стала меньше получать. Они все ждут не дождуться , когда мы придём. | |
08.02.2006 17:37:10 |
Януковича уже слили, вот и дрыгается. | |
M. 08.02.2006 17:12:24 |
Янукович пообещал быть верным партнером НАТО и США «Несколько слов о политике евроатлантической интеграции Украины» сказал сегодня на встрече с зарубежными послами маэстро Янукович. Слова ПроФФесора цитирует пресс-служба Партии регионов: «Мы настроены активно продолжать процесс развития отношений нашего государства с НАТО, – пообещал Янукович, как обычно, не подозревая, что его услышат дончане и крымчане. – Украина была и останется надежным партнером во всех направлениях сотрудничества с Альянсом». «Должно активизироваться наше участие в совместных проектах и соответствующих мероприятиях при участии НАТО в сфере нераспространения и других отраслях. Главное – повышение обороноспособности и национальной безопасности Украины, реформа вооруженных сил и взаимовыгодное сотрудничество с этой ведущей структурой безопасности… Мы убеждены в необходимости поддержки и развития партнерских отношений с США, усиления взаимодействия с Вашингтоном в деле совместной борьбы с терроризмом и другими глобальными вызовами и угрозами», – заявил Виктор Янукович. "ОБКОМ" 08 февраля 2006. 17:00 | |
Прокурор 08.02.2006 16:01:13 |
За реальные заслуги перед Родиной предлагаю снять с Янука хотя бы одну судимость, а Медведчуку присвоите реальное звание почетный юрист НАТО, никогда не знаешь откуда помощь придет. Еще Шуфричу можно вернуть "шуфрички" - 20 грн. от имени благодарных избирателей Черкащины, а Прошкуратову назначить омбудсменом. Хоть что-то для страны сделали ироды. | |
Маннергейм 08.02.2006 15:18:47 |
Вуйко Иронизировать будешь,когда добьешься такого уровня жизни,как у вчерашних собратьев по СС-ср,уже принятых в НАТО-Латвии, Эстонии, Литвы,Словакии,Словении,Болгарии. Ай да молодец Ян,ну прям хоть голосуй теперь за него!!! | |
Вуйко 08.02.2006 15:10:29 |
Быстрее бы уже, сил нет ждать.Замучили неньку враги. Хде доблестные янки, приходите быстрее. Я верю они защитят нас от внешних врагов. Да здравствует воля народа. Предлагаю: рядом с памятником Родина, поставить ещё одну Свободу- символизирующую освобождение от колониального засилья кацапов. | |
08.02.2006 14:29:38 |
Интересно, кто раньше в НАТО вступит, Украина иль Росия? | |
Учителль 08.02.2006 13:55:59 |
Всем заучить: «Євроатлантична інтеграція України є суттєвим фактором зміцнення її національної безпеки, покликаним сприяти розвитку демократичних інститутів, громадянського суспільства, захисту прав і свобод людини, і, таким чином, відповідає життєво важливим інтересам Українського народу. Геостратегічне і геополітичне становище України як складника єдиного європейського простору визначає її місце в європейських справах, зумовлює вагому роль Української держави у створенні нової архітектури загальноконтинентальної безпеки, серцевиною якої покликана стати організація Північноатлантичного договору. Євроатлантична інтеграція України має на меті гарантувати її незалежність, територіальну цілісність, суспільний прогрес, запобігати виникненню нових загроз стабільності і безпеці на європейському континенті». | |
Н. 08.02.2006 13:17:06 |
Шуфрич голосовал за вступление в НАТО! Вот смеху-то. | |
Генерал - адвокату 08.02.2006 12:43:41 |
Статью давай! Адвокат, а Конституции не знаешь... Ты такой же адвокат, как я генерал-импиятор. Нету внеблокового статуса в Конституции. И никогда не было. Это тема для тех, кто не умеет читать. | |
Адвокат 08.02.2006 12:17:11 |
А то что по Конституции Украина внеблоковое государство, ничего? Или меняйте конституцию, или наплюйте на нее, тогда будет чем оппозиции заниматься! | |
палий 08.02.2006 12:10:41 |
как я устал писать эту билеберду.Но что поделаешь,если кушать хочеться.Вот сучья профессия...Ведь на самом деле мне фиолетово где мы будем -в НАТО или в НЕТТО. | |



