УкрРус

TBi: справа ясна, що справа темна…

Читати українською
  • TBi: справа ясна, що справа темна…

"TBi – твій простір свободи" - мовиться на офіційній web-сторінці телеканалу. Цими днями "простір свободи" перетворився на справжнє поле інформаційного бою. Сказати, що битва аж надто жорстка – нічого не сказати.

Втім, яким би не був результат цього поєдинку де-юре, переможений де-факто вже відомий: це імідж телевізійного каналу, який позиціонував себе в якості єдиного загальнодержавного опозиційного медіа-телемайданчика.

Репутація – та ще примхлива пані. Аби вибудувати її та підтримувати на належному рівні потрібні роки, а втратити її – остаточно і безповоротно можна буквально за лічені хвилини. Навіть нікчемних (здавалося б) 300 секунд вистачить для того, аби ніякий "Тайд" не впорався б з задачею повного відбілювання…

Проте учасники корпоративного конфлікту, що розгорівся довкола "TBi" про таку "дрібницю" як репутація, схоже, не думали. А подібних "дрібниць" вистачає. І саме в них, як водиться, і криється диявол. Сьогодні одна сторона конфлікту стверджує, що відбулося рейдерське захоплення, інша своєю чергою наполягає: на каналі - законна зміна керівництва.

Гра у зіпсований телефон

Грім в інформаційному просторі країни грянув у вівторок вранці. Одразу після того, як з офіційного email телеканалу розіслали прес-реліз, де йшлося про те, що на ТВі прийшов новий інвестор Олександр Альтман - американський бізнесмен і екс-партнер засновників телеканалу Костянтина Кагаловського та Володимира Гусинського.

Новий інвестор – новий менеджмент. В цьому ж таки прес-релізі йшла мова про те, що гендиректором "TBi" призначений ведучий програми "Знак оклику" Артем Шевченко, а Наталя Катеринчук звільнена з цієї посади.

Далі почалося щось з області очевидного – неймовірного. Пані Катеринчук заявила, що редакційну пошту зламано і поширений прес-реліз – "липовий". "Власником телеканалу є пан Кагаловський", - заявила вона.

Не пройшло і півгодини, як на сайті каналу була опублікована копія протоколу загальних зборів учасників ТОВ "Телерадіосвіт" (офіційна назва телеканалу- Авт.), згідно з яким за зміну керівництва проголосував Олег Радченко, представник компанії "Медіа Інфо", який володіє 100% "Телерадіосвіту". В релізі також йшлося про те, що чинним керівником каналу є Артем Шевченко, а не Наталя Катеринчук.

Згодом теле-детектив перетворився на справжнісінький бойовик – тут вам і міліція, і сутички співробітників каналу з охоронцями…

Власник "TBi" Костянтин Кагаловський заявив, що канал піддався рейдерському захопленню. Він зокрема зауважив, що пан Радченко не мав ніяких юридичних прав представляти компанію "Медіа Інфо", оскільки на минулому тижні був відсторонений від виконання службових обов'язків. Між тим за неофіційною інформацією права Радченка підтвердив новий інвестор Олександр Альтман, у якого начебто була відповідна довіреність власника 99% "Медіа Інфо" - Wilcox Ventures, зареєстрованої на Британських Віргінських островах. Власник офшору - Костянтин Кагаловський, екс-акціонер скандально відомого ЮКОСа.

Своєю чергою Наталя Катеринчук стверджує, що директор WV Дукса Нікіана запевнила її, що не видавала жодних довіреностей пану Альтману. "Тому, ймовірно, це підробка", - робить висновок пані Катеринчук.

В ході екстреної прес-конференції Костянтин Кагаловський заявив, що Олександр Альтман і Олег Радченко діють в інтересах третіх осіб: "Повірте, не знайдеться дурня, який би взявся б фінансувати канал. Канал ТВі збитковий, і у пана Альтмана немає ресурсів, щоб його фінансувати. Його використовують інші сили. Які - поки що цього не знаю".

На сторону пана Кагаловського пристали журналісти TBi. Вони вимагають: припинити рейдерське захоплення телеканалу, дати їм можливість вийти в ефір зі своєю заявою щодо ситуації, що склалася на телеканалі, забезпечити невтручання у діяльність каналу і припинити випадки цензури, " що вже з’явилися на TBi". Також творчий колектив звернувся до правоохоронних органів, аби ті встановили законність (чи не таку) зміни керівництва та інвесторів телеканалу.

Варто окремо зауважити, що учора Мустафа Найем, відомий журналіст та ведучий програми "Сьогодні про головне" на TBi, у прямому ефірі озвучив позицію журналістів, які вважають, що зміна керівництва на каналі схоже на рейдерське захоплення.

Звернувся до глядачів і новий гендиректор Артем Шевченко. "Справді, на каналі зараз нелегка ситуація, є конфлікт з частиною каналу. Він спровокований попереднім керівництвом, яке було у законний спосіб, абсолютно легітимно усунуте від керівництва", - зауважив він.

"Попереднє керівництво в особі Наталії Катеринчук провокує безлад у колективі. Ми намагаємося з цим впоратися, відверто і з чистим серцем розмовляємо з усіма членами нашої команди, з усіма журналістами, творчими працівниками і, сподіваюся, що вирішимо цю конфліктну ситуацію у цивілізований спосіб", - додав Шевченко.

Хто кому Рабинович

У вівторок, коли навколо телеканалу кипіли ті ще пристрасті, Костянтин Кагаловский публічно заявив, що вирішить усі проблеми протягом 24-х годин. Але учора пізно увечері він заявив наступне: "У вівторок я був трохи оптимістичний, і думав, що протягом 24-х годин я цю проблему вирішу. Ну що ж... У нас, у слов'ян, рідко виходить в той термін, в який плануєш. Мені знадобиться трохи більше часу. Але я вас запевняю: ця проблема буде вирішена".

Між тим Микола Княжицький, попередній керівник TBi, а нині нардеп від "Батьківщини" переконаний, що зміна керівництва на телеканалі відбулася у законний спосіб. Про це він неодноразово писав на своїй сторінці у Facebook.

"Обозревателю" вдалося додзвонитися Миколі Княжицькому і задати йому кілька запитань.

- Пане Миколо, скажіть будь-ласка, чи відповідає дійсності інформація про те, що телеканал TBi був проданий кілька тижнів тому? Про це говорять деякі співробітники редакції, але договору ніхто не бачив.

- Я маю підстави стверджувати, що була спроба його (телеканал – Авт.) продати.

- Але чи була доведена ця спроба до логічного кінця, Ви не знаєте?

- Не знаю… Думаю, що ні, оскільки зараз цей канал тим, кому була спроба його продати, не належить.

- Яка атмосфера наразі панує в редакції – відомо. Творчий колектив протестує, інші переконують, що нічого екстраординарного не відбулося. Ваша точка зору з цього приводу.

- Я думаю, що все стане на свої місця, тому що творчі і професійні люди займаються творчістю і професією, а не корпоративними інтригами Серед колективу каналу таких більшість, тому, гадаю, великих втрат не буде.

- Але чи зможуть люди, які працюють в одній редакції і які наразі знаходяться на різних сторонах барикад знайти спільний компромісний знаменник?

- Частина – так, частина – ні. Але більшість, я думаю, так, зможуть знайти компромісний знаменник.

Скандал на TBi: не перший і не останній…

Чутки про продаж телеканалу – біла пляма у цій скандальній історії. "Канал пропонували купити групі Дмитра Фірташа і Сергія Льовочкіна, які відмовилися платити $ 120 млн. Ним також цікавилися люди, близькі до Олександра Януковича і Сергія Курченка, переговори з ними також закінчилися нічим", - заявив Мустафа Найєм. Артем Шевченко також заявив, що передчував продаж каналу, але на його думку зміна керівництва цьому завадила. Своєю чергою пан Кагаловський каже: "Я вже рік не веду ні з ким переговорів про продаж ТВі. Раніше приходили різні люди, називалися представниками різних бізнесменів, але далі розмов справа не йшла".

Але наші джерела на телеканалі стверджують, що канал таки було продано за $65-75 млн. Більше того, пан Кагаловський начебто вже отримав завдаток у розмірі $10-17 млн.

Варто зауважити, що чотири роки тому на TBi теж кипіли неабиякі пристрасті. Тоді той-таки Кагаловський не поділив свій телевізійний бізнес з тодішнім партнером Володимиром Гусинським. Пан Кагаловський встановив одноосібний контроль над телеканалом. Як потім з’ясується, операція була проведена м’яко кажучи не бездоганно в юридичному сенсі. Це підтвердив і Верховний суд Нью-Йорка, куди подав відповідний позов пан Гусинський, який тривалий час мешкає в Штатах. Тамтешня Феміда постановила: Кагаловський незаконно привласнив 50% акцій ТВі і зобов’язав його виплатити компенсацію в кілька десятків мільйонів доларів. Цей вердикт може незабаром набрати чинності - розгляд апеляції має завершитися найближчим часом.

Нагадаємо, Володимир Гусинський та Костянтин Кагаловський спільно заснували телеканал TBi у 2008 році, інвестувавши в медіа-проект близько $ 24 млн.

"Я не є власником каналу, я лише хочу вкласти в нього гроші", - заявив на зборах колективу телеканалу ТВі його новий інвестор Олександр Альтман - уродженець Одеси, громадянин США, бізнесмен, екс-радник міністра енергетикиУкраїни Юрія Продана.

Пан Альтман, будучи радником профільного міністра, обіймав також посаду директора компанії "Атом-Енерго-Проект", яка надавала свої послуги Рівненській, Запорізькій, Південно-Українській АЕС, а також "Енергоатому". Тривалий час Олександр Альтман був бізнес-партнером Гусинського і Кагаловського з атомного бізнесу, але коли ті розсварилися через TBi, він пристав на сторону Гусинського.

…Ситуація, що виникла на TBi розколола творчий колектив каналу. Головред TBi Віталій Портников у розпал скандалу заявив: "Головним надбанням телеканалу ТВі є його незалежне мовлення. І це надбання не можна дати знищити за жодних умов. Це мій заклик до обох сторін конфлікту". Журналіст Мустафа Найем, звинувативши Портникова у підтримці нового керівництва, звернувся до нього зі словами: "Хватит быть проституткой!". Згодом Найєм вибачився перед Портниковим, але при цьому зауважив, що залишається при своїй думці…

Тим часом на телеканалі розпочалися перші гучні звільнення. Під роздачу зокрема потрапив Павло Шеремет – білоруський журналіст, який вів авторську програму на TBi. Наостанок він записав і поширив в Інтернеті партизанський випуск своеї авторської програми.

На момент підготовки і виходу нашої публікації, страйк журналістів на TBi не припинився. Колеги не виходять в ефір, а на каналі третій день поспіль транслюються повтори програм. Тож крапку у цій скандальній історії ставити зарано. Очевидно, що далі – буде…

Наши блоги