УкрРус

Керівник УТ-1 Алазанія "передав" Фірташу ліцензію Євроньюз

  • Дмитрий Фирташ
    Дмитрий Фирташ
    mediananny.com

Дмитро Фірташ придбав ліцензію українського Euronews. Цей крок вписується у широку піар-кампанію олігарха. Водночас, у редакції переконані, що змін в інформаційній політиці не буде.

Як пише у своїй статті Deutsche Welle, перебування у Відні під підпискою про невиїзд не заважає українському мільярдеру Дмитру Фірташу розбудовувати свою медіа-імперію, підтримувати свій політичний і суспільний вплив, дбати про свій імідж.

Лише кілька тижнів тому олігарх спричинив чималий резонанс у ЗМІ, ставши ініціатором і спонсором "Агентства з модернізації України". Тепер ім'я Фірташа знову на слуху. 13 березня стало відомо про угоду, укладену між міжнародним інформаційним каналом Euronews та медіа-групою Фірташа. Inter Media Group стає ексклюзивним партнером Euronews в Україні замість Національної телекомпанії України. "Ми дуже раді співробітництву із провідною медіа-групою України. Воно має подвійну перевагу, оскільки результатом буде зміцнення мовлення Euronews в Україні та розповсюдження інформації про Україну по всьому світу", - зазначив з цього приводу голова ради директорів Euronews Майкл Пітерс, слова якого наводить прес-служба "Інтера".

Euronews і НТКУ: кінець роману

Один з найвідоміших інформаційних каналів Європи відкрив українську редакцію в Ліоні серпні 2011 року, а до кінця того ж року сформував власне бюро в столиці України. Співробітники київського бюро займались створенням рубрики ексклюзивних новин для української аудиторії, а також поширенням сюжетів і репортажів з місця подій в Україні на міжнародну аудиторію.

Наприкінці 2014 року гендиректор НТКУ Зураб Аласанія висловив бажання не продовжувати ліцензію і відмовитись від одного відсотка акцій компанії, що належали НТКУ згідно з угодою з Euronews. Головною причиною бажання розриву угоди український мовник називав відсутність коштів. Голова НТКУ Зураб Аласанія в чисельних інтерв’ю і коментарях з цього приводу не приховував свого бажання позбутися фінансового тягаря Euronews. Як зазначав Аласанія в коментарі "Телекритиці", заборгованість НТКУ перед Euronews за попередні роки за ліцензійною угодою склала 10 мільйонів 700 тисяч євро.

У четвер, 19 березня, Національна Рада України з питань телебачення і радіомовлення задовольнила клопотання НТКУ і анулювала Національній телекомпанії ліцензію на супутникове мовлення на трансляцію української версії міжнародного телеканалу Euronews.

Члени Нацради висловили готовність надати ліцензію на мовлення української версії Euronews новому акціонеру. "Ми із задоволенням надамо ліцензію на мовлення цього каналу. Але це вже будуть приватні компанії і не державні гроші",- зазначив голова Нацради Юрій Артеменко, як повідомляє "Телекритика".

Інвестиція з розрахунком?

Euronews позиціонує себе як незалежний мовник, котрий пропонує неупереджений погляд на події в світі і транслює інформацію 13 мовами на аудиторію, котра за даними сайту каналу налічує 400 мільйонів глядачів у 155 країнах світу. Інформація про зміну власника ліцензії на мовлення української версії Euronews викликала певні запитання в журналістському середовищі і перестороги щодо ймовірного впливу нового інвестора на редакційну політику. Спекуляції щодо мотивів придбання Фірташем ліцензії на україномовний Euronews підсилюються інформаційною політикою телеканалу "Інтер", який Дмитро Фірташ активно використовує у своїх інтересах. Зокрема, телеканал забезпечує медійний супровід ініціативи олігарха щодо створення "Агенції з модернізації України".

На думку юриста Інституту медіа права Ігоря Розкладая, інвестиція Фірташа в новинний канал, який традиційно утримується суспільними мовниками Європи виглядає, як певний розрахунок.

"Як на мене, це частина якоїсь великої гри. Очевидно, що Фірташ просто так нічого не робить, тобто це - абсолютний розрахунок", - каже експерт. "Це може бути іміджевий проект, але в даних умовах, я би це більше розцінював саме як елемент інформаційного впливу, можливо якихось торгів з владою", - зазначає Розкладай.

"Іміджевий проект"?

Директорка Інституту масової інформації Оксана Романюк вважає, що Фірташ розглядає Euronews не як бізнес, а як ресурс, привілей, чи чергову "подушку безпеки" для себе. "Вплив на закордонну аудиторію, очевидно, - це спокуса, перед якою важко встояти. Повпливати не лише на аудиторію всередині країни, а повпливати і на європейську аудиторію", - розмірковує Романюк. Медіа-експертка відзначає, що "в українських медіа-олігархів абсолютно немає культури ставлення до ЗМІ як до незалежного бізнесу, як до соціальної відповідальності, немає культури невтручання у редакційну політику", і висловлює побоювання, що українська служба може стати заручницею інтересів олігарха.

Голова української служби Фідель Павленко, в свою чергу, будь-яку можливість впливу позицій акціонерів на редакційну політику категорично відкидає. "Редакційна політика є незалежною," - зазначає Фідель Павленко. За його словами, закладена в статуті компанії редакційна політика Euronews жодним чином не може змінюватися в зв’язку з комерційними угодами. Павленко зазначає, що всі 13 мовних служб Euronews, включно з українською, дотримуються загальної редакційної політики. "Редакційний контроль за діяльністю будь-якої мовної служби здійснюється виключно зі штаб-квартири в Ліоні. Тут головний редактор, тут директор новинних і культурних програм і вони здійснюють повний контроль," - підкреслює Фідель Павленко.

Співробітники української редакції в Ліоні і бюро в Києві досі офіційно не поінформовані своїм керівництвом про зміну українського акціонера Euronews.

Наши блоги